Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Fredagen den 13:e innebär utklädnad och amatörinspelningar av "skräckfilm".

Av Emilia - 14 september 2013 12:08

Endast gått två dagar sedan senaste uppdateringen, men hellre för ofta än för sällan (speciellt eftersom att detta också är min "dagbok", och mitt minne suger).

Igår hade vi en helt galen dag. Vi spenderade den mesta tiden på bussen, stannade och gick fina vandringsleder vid havet, åkte och såg the Pancake Rocks och stannade i Greymouth för att inhandla viktiga grejer till kvällen! Eftersom att det var fredagen den 13:e igår så fick vår busschaufför den briljanta idén att klä ut oss och göra vår egna "skräckfilm". Jag, Emma x2 och Belinda hade många idéer kring vad vi kunde klä ut oss till, men alla planer gick i kras då vi inte kunde hitta de kostymer vi behövde. Istället gick vi till The Warehouse och köpte på oss sjukt färglada kläder, så det hela slutade med att vi var aerobicsinstruktörer från 80-talet (ofrivilligt). Så hälften av gruppen skulle vara mördare och vi andra skulle bli mördade.
Vi anlände till Lake Mahinapua (middle of nowhere), där vi bodde i slitna, kalla rum som knappt är värda ett betyg på skalan 1-5. Vi gick ner till havet och kollade på solnedgången och klappade kossor, sedan åt vi grillbuffé som var helt okej gott, stora portioner fick vi iallafall! Efter maten bytte vi om till våra outfits,drack cider och skrattade åt varandra och hur löjliga vi såg ut. Vi hade köpt fel storlek på hotpantsen/trosorna till vår outfit (strl 22, sådär 10-12 strl för stora), så vi såg ännu löligare ut än vad som var tänkt från början.
Vi gick till baren på vandrarhemmet och mötte upp alla andra som var utklädda till alla möjliga karaktärer och figurer. Tanter, poliser, zombies, Wolverine, cheerleaders, ja, alla möjliga figurer. Vår busschafför tog dock priset då han var utklädd till en gravid Alice i Underlandet. Kvällen var lyckad och våra skräckfilmer var nästan lika lyckade.
Idag vaknade vi och alla var supertrötta. Bussresan till Franz Josef var lång och vi gjorde några få stopp på vägen. Vi stannade bland annat vid ett roadkill café där vi åt frukost. Där hade de även mycket fina djur (levande sådana) såsom hundar, getter, renar och wallabies.
Vi är nu på vårt hostel i Franz Josef där vi ska stanna i två nätter. Här har de hundar som springer lösa på gården som dessutom är lek- och gosgalna (NARDO, JAG LÄNGTAR EFTER DIG). Imorgon har jag och Emma anmält oss för att spela paintpall. Det kommer bli ballt.
Här är det för övrigt svinkallt, så vi har köpt vantar, mössa och halsduk. Funderar även på att införskaffa mig en riktig vinterjacka (tragiskt). Nu chillar vi i tv-rummet, har varit en seg dag med mycket (behövlig) vila. Vi har även ätit god middag på vandrarhemmets restaurang och kollat på rugby ikväll (det är tydligen viktigt, vi har inte riktigt något val).
Här nedan kommer lite bilder från de två senaste dagarna. Ha en fin helg ni därhemma!