Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Jobb, fantastisk utsikt efter jobbig vandring och pedikyrlyx!

Av Emilia - 26 februari 2014 07:12

Det börjar gå mot slutet av februari och här i Australien är det högsommar. Veckan som passerat har varit en härlig sådan och det har varit oerhört skönt med lite moln på himlen, vilket har sänkt temperaturen något här i tropiska Queensland (det börjar dock bli väldigt varmt igen).
I torsdags jobbade jag återigen som hantlangare, vilket denna gång innebar att storstäda en lägenhet som skulle säljas. I 6 timmar städade jag kök, dammade, dammsög, skrubbade och torkade hyllor som jag aldrig har gjort annat. På kvällen gjorde jag och Jakob hamburgare och tittade på film tillsammans med Jonna.
Fredagen bestod av jobb hemma hos familjen där jag veckostädar. Efter att ha gjort huset skinande rent och blivit några hundralappar rikare så åkte jag tillbaka hem till hostlet där jag, Jonna och Jakob gjorde ännu en hamburgarmiddag. Sedan väntade återigen film och därefter semifinalen i hockey.
I lördags var det dåligt väder och vi bestämde oss därför att ha Twilightmaraton (till Jakobs lycka). Efter att ha fuskätit godis/snacks flera dagar i rad så kände vi att det fick vara nog, särskilt efter att vi kollat oss i spegeln efter allt svullande (ingen vacker syn).
Söndagen blev inte riktigt som planerat, vi hade aktiviteter som blev inställda och istället fick skjutas upp. Istället tog vi en rejäl sovmorgon, sedan kollade vi på "How I Met Your Mother" i timmar. På kvällen gick vi tillsammans med Jonna & Joseph och åt middag på Grill'd, efter det blev det hockeyfinal. Framför tv:n på hostlet samlades kanadensare och svenskar (ingen vidare härlig stämning i det rummet). Efter matchen blev kanadensarna lite väl uppblåsta, då gick vi andra och la oss.
Även måndagen var relativt molnig, då tog jag och Jakob tillfället i akt och bekämpade Mount Coot-tha. Efter en 7 kilometers vandring dit så belönade vi oss med lunch på toppen medan vi njöt av en fantastisk utsikt över staden. På väg tillbaka strosade vi igenom Brisbane Botanical Gardens, såg världens största spindel och massvis av ödlor. Flera timmar efter att vi påbörjat vår långa promenad var vi återigen tillbaka på hostlet.
Igår bjöd Jakob på en lyxig förmiddag genom att unna oss båda en spapedikyrbehandling. Att ha någon som fixar ens fötter fina medan man sitter i en massagestol är verkligen lyx, speciellt när man är en snål backpacker. Sedan var vi och våra fötter mycket nöjda och Jakob har aldrig tidigare känt sig mer hetero. Efteråt åt vi en trevlig lunch och njöt att vi har det väldigt bra. På kvällen spelade vi spel och drack gott tillsammans med våra svenska vänner.
Idag har vi återigen lyxat med att äta lunch ute, sedan har vi suttit på biblioteket. Ikväll blir det god mat och film, sedan väntar en heldag med jobb imorgon. I helgen väntar dessutom många roliga aktiviteter!
Hoppas att allt är bra med er därhemma!
             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 5 maj 2014 16:38

8 dagar har vi nu tillbringat i Malaysia, och vi är nu i Kota Bharu, vårt tredje stopp i Malaysia. Den senaste veckan har varit riktigt härlig och väldigt, väldigt varm. Vi har varit nära att drabbas av svettdöden ett flertal gånger, vi har fotografe...

Av Emilia - 27 april 2014 14:58

Det har varit några intensiva dagar sedan jag senast bloggade, och jag har hunnit att tillbringa både dagar i Sydney och rest vidare till nästa destination på denna resa, Singapore. Jag tog nattbussen från Coffs Harbour i tisdagsnatt. Det var en jobb...

Av Emilia - 22 april 2014 09:01

En vecka har snart gått sedan jag lämnade Byron Bay och tog bussen til Yamba. Många härliga vänner har jag träffat sedan dess, och jag har också upptäckt ett av mina favoritställen här i Australien.Jag anlände sent till Yamba i onsdags, där jag check...

Av Emilia - 16 april 2014 09:55

Tre dagar har nu passerat här i Byron Bay och jag sitter nu och väntar på bussen som ska ta mig till Yamba senare ikväll.Det har mestadels ösregnat och varit kallt de dagar jag varit här, vilket är tråkigt då Byron sägs vara en kanonmysig stad med hä...

Av Emilia - 13 april 2014 14:40

Vilka härliga dagar jag har haft denna vecka, helt underbart. Just nu befinner jag mig i Byron Bay, ett av de mest populära ställen hos backpackers. Här är det fullt av hippies med dreads och bohemisk klädstil, jättemysig stad dessutom. Jag kom hit m...

Ovido - Quiz & Flashcards