Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Känslomässig berg- och dalbana, träning och vardagen i Brissy!

Av Emilia - 12 mars 2014 02:12

Vilken vecka det har varit. Inte för att den har varit överdrivet händelserik, men känslorna och tankarna har gått upp och ner likt en bergochdalbana. 
Torsdagen var troligtvis en av de jobbigare dagarna jag genomlidit. Att vinka hejdå till Jakob på flygplatsen var oerhört känsloladdat, vilket ledde till att jag tillbringade större delen av dagen med att lipa. Tänk att man kan längta efter någon så mycket trots att man ses så snart igen. I och med att Jakob blivit en stor del av min vardag här i Brisbane så förändrades min vardag ganska mycket efter att han åkt hem. Jag flyttade tillbaka in på Brisbane City Backpackers, dock i ett annat rum än tidigare. Jag gick till biblioteket och hade trevliga (och nödvändiga) telefonsamtal, både med Emma och med min mamma.  På kvällen åt jag och Jonna sushi och pratade om allt mellan himmel och jord. På kvällen blev det jobbigt att sova, så jag tog min kudde och slaggade i samma rum som Jonna och Joseph.
Fredagen erbjöd städjobb som vanligt, vilket var skönt för att få tankarna på annat håll (dessutom är det ju alltid skönt med lite pengar). Efter jobbet rensade jag tankarna med en behövlig löprunda. Dessutom bestämde jag mig för att hålla mig borta från godsaker och fet mat tills jag kommer hem till Sverige igen, då man av någon anledning automatiskt ökar i vikt så fort man kommer till Aussie (speciellt när det alltid är extrapris på choklad). På kvällen kollade vi på "Notting Hill" som visades i filmrummet, sedan somnade vi gott.
I lördags tillbringade jag större delen av dagen på biblioteket, gjorde research inför Asienresan som förhoppningsvis blir av nästa höst. Sedan blev det en härlig skypedejt med min familj, vilket dämpade min hemlängtan något. På kvällen lagade jag, Jonna och Joseph hamburgare, sedan var vi alla trötta och sega. Jag gick tillbaka till mitt rum och hängde med de två engelska tjejerna som bor i mitt rum. Vid 22-tiden kom ett gäng fyllon in på rummet som hade fått för sig att tatuera sig i det berusade tillstånd de var. Den ena killen gjorde sin första tatuering i form av namnet "Schneider" skrivet över hela rumpan (har i tidigare blogginlägg berättat om en schysst kille som heter Schneider som bodde i vårt rum när vi först flyttade in på Brisbane City Backpackers). Vissa människors dumhet har inga gränser. Vi fick iallafall kvällsunderhållning, och skrattade rejält.
På söndagsmorgonen flyttade jag tillbaka till rum 31 och fick min sköna säng tillbaka! Jag tog även med mig de engelska tjejerna, Claire och Sian, till vårt rum. Dagen erbjöd lite efterlängtad shopping av nödvändiga ting, som min snälla mamma betalade för. Jag köpte bland annat nya löparskor, då mina nikeskor blivit riktigt slitna efter denna resan. Mina benhinnor krånglar återigen (speciellt vid löpträning) så ett par nya skor var ett måste. På kvällen gav jag mig iväg på en riktigt tung löprunda i mina nya fina asics, sedan var det planerat att vi skulle ut och äta på restaurang. Dessvärre var ingen av oss speciellt hungriga, så vi tog med oss lite hämtmat från en kinarestaurang. Sedan gick jag till biblioteket och skypade med Jakob och hans familj, vilket var mycket trevligt. 
På måndagen gick jag in till stan en sväng, sedan tillbringade jag resten av dagen på biblioteket (ja, jag börjar bli lite uttråkad) med serietittande, sedan lagade vi mat på kvällen och avslutade med lite mer serietittande.
Igår hade jag inte heller många järn i elden, men löpträning och mathandlande blev det minsann. När vädret är som det är just nu så finns det inte så mycket att göra, speciellt de dagar jag inte jobbar. Därför blir det mest att varva träning med att ta det lugnt. På kvällen delade vi svenskar på en grillad kyckling, vilket var mycket gott!
Idag är det återigen ganska molningt. Jag börjar att bli sjuk, likt många andra av de som bor i vårt rum (nackdelen med att bo på hostel, bakterierna sprider sig fortare än rykten). Ikväll blir det tacokväll hemma hos Schneider med fina kompisar, tills dess får vi se vad dagen har att erbjuda!
Hoppas att ni har det fint i soliga Sverige, njut av våren!
     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 5 maj 2014 16:38

8 dagar har vi nu tillbringat i Malaysia, och vi är nu i Kota Bharu, vårt tredje stopp i Malaysia. Den senaste veckan har varit riktigt härlig och väldigt, väldigt varm. Vi har varit nära att drabbas av svettdöden ett flertal gånger, vi har fotografe...

Av Emilia - 27 april 2014 14:58

Det har varit några intensiva dagar sedan jag senast bloggade, och jag har hunnit att tillbringa både dagar i Sydney och rest vidare till nästa destination på denna resa, Singapore. Jag tog nattbussen från Coffs Harbour i tisdagsnatt. Det var en jobb...

Av Emilia - 22 april 2014 09:01

En vecka har snart gått sedan jag lämnade Byron Bay och tog bussen til Yamba. Många härliga vänner har jag träffat sedan dess, och jag har också upptäckt ett av mina favoritställen här i Australien.Jag anlände sent till Yamba i onsdags, där jag check...

Av Emilia - 16 april 2014 09:55

Tre dagar har nu passerat här i Byron Bay och jag sitter nu och väntar på bussen som ska ta mig till Yamba senare ikväll.Det har mestadels ösregnat och varit kallt de dagar jag varit här, vilket är tråkigt då Byron sägs vara en kanonmysig stad med hä...

Av Emilia - 13 april 2014 14:40

Vilka härliga dagar jag har haft denna vecka, helt underbart. Just nu befinner jag mig i Byron Bay, ett av de mest populära ställen hos backpackers. Här är det fullt av hippies med dreads och bohemisk klädstil, jättemysig stad dessutom. Jag kom hit m...

Ovido - Quiz & Flashcards