Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Lyxig hotellvistelse, slappa dagar och rastlöshet!

Av Emilia - 19 februari 2014 07:47

Ytterligare en vecka har flugit förbi och det är återigen dags för en uppdatering från andra sidan jordklotet. Har haft en mycket härlig vecka även om vi har varit nära att dö av värmeslag här i Brisbane (det var inte menat som en slap in the face för er som är hemma i kylan).
I torsdags tog jag och Jonna en tur till stan och handlade det sista ”nödvändiga” inför Alla Hjärtans Dag. Efter det blev det poolhäng på vandrarhemmet. På kvällen åt vi stekt ris med tonfisk, sedan åkte vi med Joseph och köpte frozen yoghurt av Jonna på hennes jobb.
Fredagen inleddes med 6 timmars jobb, sedan väntade Jakob på Pullman Hotel här i Brisbane. Jakob överträffade sig själv denna dag genom att bjuda på hotellyx, superfin middag och en massa fin choklad (vi kom överens om att det var okej att bryta dieten för dagen). Efter vår mysiga middag ute så gick vi tillbaka till hotellet, njöt av choklad, vin och tv-tittande, sedan slocknade vi gott i den väldigt sköna sängen, lyckliga över att ha AC på rummet. En mycket, mycket fin dag tillsammans med den bästa av killar.
På lördagsmorgonen väntade en efterlängtad hotellfrukost som hade allt möjligt att erbjuda. Vi åt oss mer mätta än vad som borde vara tillåtet, sedan gick vi med tunga steg tillbaka till vandrarhemmet. Vi hängde vid poolen då det var alldeles för varmt för att vara på rummet (en FLÄKT på 12 personer är inte att rekommendera). På kvällen insåg vi att mataffären stängt för dagen, så jag och Jakob bestämde oss för att äta ute. Vi skulle bara gå en ”kort bit”, men det slutade med att vi hamnade i Fortitude Valley och Chinatown. Vi satte oss på en mysig kinarestaurang, vilket visade sig vara en ”bring your own alcohol”- restaurang, vilket passade utmärkt då vi råkade ha lite vin och öl med oss.
I söndags gick vi upp relativt tidigt för att checka ut från 12-bäddsrummet och istället checka in i ett 6-bäddsrum tillsammans med Jonna och Joseph. Efter det väntade den varmaste dagen på länge, vilket resulterade att vi låg utslagna i varsin solstol större delen av dagen. Vi åt en ganska usel salladslunch på en restaurang nära vandrarhemmet. På kvällen tog vi det lugnt, lagade middag och hängde utanför biblioteket för att använda wifi:t.
Måndagen var en väldigt slö dag. Vi sov ganska länge, åt frukost, sedan låg vi vid poolen större delen av dagen. På eftermiddagen blev det häng i rummet då det var för varmt för att vara utomhus, då fick ”How I Met Your Mother” stå för underhållningen. På kvällen åt vi hamburgare, sedan kollade jag, Jakob och Jonna på film.
Tisdagen såg ungefär likadan ut som måndagen, vilket var nice, även om rastlösheten blev smått påtaglig.
Idag har vi också bara chillat, men ikväll blir det härlig middag och filmkväll.
Den senaste tiden har jag varit väldigt rastlös, men nu har vi nu lagt upp ett litet schema på aktiviteter som ska hinnas med innan Jakob åker hem, sedan är det inte lång tid kvar av min vistelse i Aussie.
Som ni kanske märkt på mina senare blogginlägg så har det inte blivit överdrivet mycket med jobb för min del. Till störst del för att jag inte känner att jag ”behöver” jobba då jag har pengar så jag klarar mig resten av den tid som är kvar av resan (dessutom är jag ganska lat för tillfället). Istället tar jag dagarna som de kommer och njuter av dem, även om de inte alltid är fulla av äventyr. Det är nu 85 dagar kvar av min utlandsvistelse, sedan är jag tillbaka på svensk mark igen. Till dess ska jag njuta av detta underbara land och av allt det har att erbjuda!
         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 5 maj 2014 16:38

8 dagar har vi nu tillbringat i Malaysia, och vi är nu i Kota Bharu, vårt tredje stopp i Malaysia. Den senaste veckan har varit riktigt härlig och väldigt, väldigt varm. Vi har varit nära att drabbas av svettdöden ett flertal gånger, vi har fotografe...

Av Emilia - 27 april 2014 14:58

Det har varit några intensiva dagar sedan jag senast bloggade, och jag har hunnit att tillbringa både dagar i Sydney och rest vidare till nästa destination på denna resa, Singapore. Jag tog nattbussen från Coffs Harbour i tisdagsnatt. Det var en jobb...

Av Emilia - 22 april 2014 09:01

En vecka har snart gått sedan jag lämnade Byron Bay och tog bussen til Yamba. Många härliga vänner har jag träffat sedan dess, och jag har också upptäckt ett av mina favoritställen här i Australien.Jag anlände sent till Yamba i onsdags, där jag check...

Av Emilia - 16 april 2014 09:55

Tre dagar har nu passerat här i Byron Bay och jag sitter nu och väntar på bussen som ska ta mig till Yamba senare ikväll.Det har mestadels ösregnat och varit kallt de dagar jag varit här, vilket är tråkigt då Byron sägs vara en kanonmysig stad med hä...

Av Emilia - 13 april 2014 14:40

Vilka härliga dagar jag har haft denna vecka, helt underbart. Just nu befinner jag mig i Byron Bay, ett av de mest populära ställen hos backpackers. Här är det fullt av hippies med dreads och bohemisk klädstil, jättemysig stad dessutom. Jag kom hit m...

Ovido - Quiz & Flashcards