Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Vad som snurrar i skallen när det endast är 58 dagar kvar av resan.

Av Emilia - 18 mars 2014 03:13

Återigen har en vecka passerat och jag har ännu en gång parkerat mig i en av bibliotekets fåtöljer. John Mayers sköna stämma i hörlurarna, vilket också sätter en härlig stämning på denna varma tisdag.
Veckan har passerat fort, det har varit en härlig och händelserik sådan.
I torsdags gick jag och mina härliga rumskompisar hem till Schneider för en tacokväll, vilket var mycket trevligt. 
Fredagen tillbringade jag hemma hos familjen Knight, det var återigen dags för en städdag, denna gång blev den längre än vanligt. Vi möblerade om och flyttade runt på tunga möbler, sedan kunde jag börja städa. På kvällen åt jag sushi och somnade ganska fort då jag var helt slut i både kropp och huvud.
Lördagen blev en riktig svennedag med både lunch på IKEA och köp av svenskt lösgodis (detta med att hålla mig borta från sötsaker tills jag kommer hem kommer inte att funka, jag älskar choklad för mycket. En liten mängd godis på helgerna är okej). 
Jag, Jonna och Joseph köpte en bag-in-box med 5 liter goon, vilket förtärdes under kvällen. Jag gjorde en goonhatt som blev mycket populär, vi lyssnade på skön musik och skrattade. När vi senare tog en promenad till botaniska trädgården stötte vi på ett gäng unga australiensare. På något vis hamnade Joseph i bråk med en av dem och tappade sin mobil och plånbok på marken. När han sekunden efter böjde sig ned för att plocka upp dem var de borta, vilket även halva gruppen med australiensare var. Istället blev det samtal för att blockera bankkort och telefon. Jonna och Joseph gick sedan hem efter detta, medan jag mötte upp Sian och Claire för att gå till "Victory", ett uteställe här i Brisbane. Vid halv 3-tiden kröp jag ner i sängen och sov gott tills det var dags att vakna morgonen efter.
Söndagen genomleds i en solstol vid poolen, huvudet var tungt som bly, men jag var glad ändå. På kvällen blev det återigen sushi, sedan en härlig skypedejt med min fina familj och pojkvän. Tack för att ni ger mig hemlängtan, jag älskar er för det!
Igår var det St. Patrick's Day och staden färgades grön. Vi tillbringade dagen i solen och jobbade på brännan. Det blev också en sväng till Coles för att handla mat, på kvällen drack vi cider och spelade kort och hade det trevligt.
Tyvärr har jag knappt några bilder från veckan som passerat (inga bilder som bör publiceras iallafall). 

Nu har jag ungefär 1,5 vecka kvar i Brisbane innan jag tar min packning och åker och hälsar på min efterlängtade Emma uppe vid Sunshine Coast. Det är nu endast 58 dagar tills vi står på svensk mark igen, vilket är ofattbart, men också väldigt härligt. Jag längtar hem och jag ser fram emot en underbar sommar hemma i kära Sverige. Denna resan har givit så många fantastiska upplevelser. Jag har fått minnen och vänner för livet. Jag har sett så otroligt vackra platser och verkligen fått känna på hur livet är när det är som allra bäst. Jag har också fått ett otroligt sug efter att få se varje hörn av världen, uppleva allt otroligt som bara väntar därute. Livet är för kort för att slösas bort, och man har aldrig riktigt levt på riktigt förrän man sett allt vad världen har att erbjuda.


“The world is a book and those who do not travel read only one page.”

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 5 maj 2014 16:38

8 dagar har vi nu tillbringat i Malaysia, och vi är nu i Kota Bharu, vårt tredje stopp i Malaysia. Den senaste veckan har varit riktigt härlig och väldigt, väldigt varm. Vi har varit nära att drabbas av svettdöden ett flertal gånger, vi har fotografe...

Av Emilia - 27 april 2014 14:58

Det har varit några intensiva dagar sedan jag senast bloggade, och jag har hunnit att tillbringa både dagar i Sydney och rest vidare till nästa destination på denna resa, Singapore. Jag tog nattbussen från Coffs Harbour i tisdagsnatt. Det var en jobb...

Av Emilia - 22 april 2014 09:01

En vecka har snart gått sedan jag lämnade Byron Bay och tog bussen til Yamba. Många härliga vänner har jag träffat sedan dess, och jag har också upptäckt ett av mina favoritställen här i Australien.Jag anlände sent till Yamba i onsdags, där jag check...

Av Emilia - 16 april 2014 09:55

Tre dagar har nu passerat här i Byron Bay och jag sitter nu och väntar på bussen som ska ta mig till Yamba senare ikväll.Det har mestadels ösregnat och varit kallt de dagar jag varit här, vilket är tråkigt då Byron sägs vara en kanonmysig stad med hä...

Av Emilia - 13 april 2014 14:40

Vilka härliga dagar jag har haft denna vecka, helt underbart. Just nu befinner jag mig i Byron Bay, ett av de mest populära ställen hos backpackers. Här är det fullt av hippies med dreads och bohemisk klädstil, jättemysig stad dessutom. Jag kom hit m...

Ovido - Quiz & Flashcards