Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Bye bye Brisbane!

Av Emilia - 8 april 2014 06:51

Tiden är nu kommen, det är imorgon dags för mig att lämna Brisbane efter 2,5 månader. Har haft en härlig tid här och träffat fantastiska vänner, men det ska bli skönt att återigen vara på resande fot, denna gång på egen hand. Att jag nu har varit hemifrån i 8 månader är helt galet, och att det endast är 5 veckor kvar tills jag står på svensk mark igen är helt ofattbart. Men jag har fortfarande många platser kvar att besöka här i Australien och ytterligare två länder kvar att checka av innan jag är hemma.
 
I fredagskväll bjöds det på god mat av killarna på SBS. Vi hade en trevlig kväll med mycket skratt, kvällen avrundades sedan med några telefonsamtal hem till Sverige.
I lördags sa jag hejdå till de härliga tjejerna som bor tillsammans med Emma, sedan åkte några av oss till Mooloolaba och åt brunch innan det var dags för mig att sätta mig på bussen som tog mig tillbaka till Brissy. Väl framme i Brisbane flyttade jag in i mitt gamla rum på Brisbane City Backpackers, sedan mötte jag upp Nadine som jag tidigare jobbat tillsammans med i Townsville. Så roligt att möta upp vänner som man träffat under resans gång. Samma dag hade även Quirin flyttat in på vandrarhemmet, en kille som också jobbade på samma vandrarhem som oss i Townville. Jag, Nadine, Quirin och Jonna tog en tur till Southbank, sedan åt vi middag på Grill’d. Efteråt blev det frozen yoghurt till efterrätt. Vi mötte upp Sian och Claire, gick och köpte lite gott att dricka och satte oss sedan vid Southbank med härlig utsikt över staden.
På söndagsmorgonen åt jag och Quirin frukost tillsammans med Nadine som skulle bege sig till the outback för att jobba på en farm samma morgon. Efter att ha vinkat hej då till Nadine blev det lite poolhäng, tills regnet bestämde sig för att falla ner över staden. Resten av dagen var mycket slö, jag tog tag i lite nödvändiga saker (såsom att städa ur min 23 kilo tunga ryggsäck), sedan blev det serietittande resten av kvällen.
Måndagen startade bra med byggarbetare utanför fönstret som började sin arbetsdag klockan 7. Även denna dag blev en mycket slö sådan. Jag vinkade hej då till Quirin, och tillbringade sedan resten av dagen med att titta på serier i min säng.
Idag är min sista dag i Brisbane. Jag sov länge och åt sen frukost, sedan dess har jag och Jonna varit på biblioteket. Ikväll ska vi äta ute, sedan går bussen till Surfers Paradise vid 12.30-tiden imorgon.
       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 5 maj 2014 16:38

8 dagar har vi nu tillbringat i Malaysia, och vi är nu i Kota Bharu, vårt tredje stopp i Malaysia. Den senaste veckan har varit riktigt härlig och väldigt, väldigt varm. Vi har varit nära att drabbas av svettdöden ett flertal gånger, vi har fotografe...

Av Emilia - 27 april 2014 14:58

Det har varit några intensiva dagar sedan jag senast bloggade, och jag har hunnit att tillbringa både dagar i Sydney och rest vidare till nästa destination på denna resa, Singapore. Jag tog nattbussen från Coffs Harbour i tisdagsnatt. Det var en jobb...

Av Emilia - 22 april 2014 09:01

En vecka har snart gått sedan jag lämnade Byron Bay och tog bussen til Yamba. Många härliga vänner har jag träffat sedan dess, och jag har också upptäckt ett av mina favoritställen här i Australien.Jag anlände sent till Yamba i onsdags, där jag check...

Av Emilia - 16 april 2014 09:55

Tre dagar har nu passerat här i Byron Bay och jag sitter nu och väntar på bussen som ska ta mig till Yamba senare ikväll.Det har mestadels ösregnat och varit kallt de dagar jag varit här, vilket är tråkigt då Byron sägs vara en kanonmysig stad med hä...

Av Emilia - 13 april 2014 14:40

Vilka härliga dagar jag har haft denna vecka, helt underbart. Just nu befinner jag mig i Byron Bay, ett av de mest populära ställen hos backpackers. Här är det fullt av hippies med dreads och bohemisk klädstil, jättemysig stad dessutom. Jag kom hit m...

Ovido - Quiz & Flashcards