Alla inlägg den 1 november 2013

Av Emilia - 1 november 2013 11:50

Återigen en kortare uppdatering så att jag inte glömmer bort vad jag gör om dagarna!
Den senaste veckan har innehållit för lite sömn och därför mycket humörsvängningar.
Jobbet som nattmanager är ofta ganska lugnt och sansat, även om det är mycket att göra. De dagar jag jobbar på restaurangen,  efter att jag öppnat upp vandrarhemmet, blir det endast 4-5 timmars sömn under natten, vilket ofta resulterar i att man sover hela eftermiddagarna, antingen på rummet eller på stranden.
Dessa dagar har jag jobbat på C-bar måndag-onsdag, sedan haft några dagars ledighet. Har lärt mig en hel del dessa dagar och lyckligtvis inte spillt varken juice, kaffe eller mat på någon av kunderna. Så det går framåt!
Innan jobbet i onsdags fick jag sällskap av en trevlig uteliggare som berättade om sitt liv som pirat, skådespelare och gymnast. Han hade dessutom en hel bunt med bilder att visa på sin hund, han berättade också att han gillar att paddla kanot och dricka vin. Dessutom ville han bjuda mig på kaffe, men hade inga pengar, så han undrade om jag trodde det var möjligt att byta kaffet mot en flaska vin på caféet. Dessutom var han rik egentligen, han hade bara tappat bort sitt bankkort. Mycket ska man minsann höra innan öronen trillar av.
Igårkväll var det väldigt stökigt på vandrarhemmet, som annars är väldigt känt för att vara ett lugnt och väldigt bra vandrarhem. Två män i 30-årsåldern blev alldeles för fulla, så den ena fick för sig att först hälla ut sin burk med redbull på bordet och sedan pissa i lobbyn, medan den andra blev odräglig som få och ej lät mig vara ifred. Så det slutade med att de blev utkastade denna morgon, vilket var postivt för min del. Detta är dock väldigt ovanligt på detta vandrarhem, då det är känt för att vara ett av de bästa vandrarhemmen i Australien. Det är väldigt rent och snyggt, dessutom är det väldigt hemtrevligt. Ägaren Anne är en av de vänligaste människorna jag mött och hon kommer bra överens med alla. På kvällarna städar jag köket tillsammans med en japan med knagglig engelska, vilket ofta leder till missförstånd och många skratt. Dock bjuder han mig på glass efter varje jobbpass, så vi kommer väldigt bra överens ändå. Här är en länk till vandrarhemmet för er som är intresserade: http://www.civicguesthousetownsville.com.au/ Jag rekommenderar detta ställe till alla er som någon gång har tänkt att åka till Townsville!
Annars har de senaste dagarna inte haft så mycket annat att erbjuda. Lite strandhäng och mycket matlagning (jag och Emma har verkligen blivit bra amatörkockar denna resan), vi har även kommit till rätta i vårt mysiga lilla rum. Emma jobbar som cykeltaxi hela natten lång (ni kan vara lugna, jag har tvingat henne att alltid ha med sig mitt överfallsalarm). Själv fick jag och ett annat gäng uttrycka och fixa brunnen så att inte regnet, som fullkomligt öser ner inatt, skulle översvämma köket. Med det avklarat så säger jag nu godnatt! Ha det bra där hemma i höstvädret!
                   

Ovido - Quiz & Flashcards